Supervisie voor hulpverleners

 
 



Als afgestudeerde psycholoog, assistent in de psychologie, maatschappelijk assistent, enz heb je al een stevige basisvorming in de hulpverlening. Wil je als therapeut aan de slag, dan heb je vaak meer bagage en ondersteuning nodig.

Dat hebben wij zelf ervaren toen wij startten, en wij kozen ervoor een psychotherapeutische opleiding te volgen, en een supervisor te zoeken.

Nu willen wij deze ‘good practice’ verder zetten door jonge hulpverleners die therapeutisch willen werken, te begeleiden.


Zowel een therapeutische opleiding als het volgen van supervisie, is een investering in je toekomstige psychotherapeut-zijn.

Supervisie betekent voor ons naast inhoudelijke input ook dat we je eigen proces als therapeut onder de loep nemen. Je hoeft helemaal niet ‘themavrij’ te zijn als therapeut. Wel is het belangrijk dat je je eigen werkpunten kent, en je blinde vlekken leert ontdekken. Op die manier herken je sneller je projecties, zodat deze niet meer meespelen in een therapeutische begeleiding. Aan de hand van de casussen die je meebrengt, bekijken we de inhoudelijke vragen, een kader waarmee je kan werken, én wat de casus met jezelf doet.


Wij hebben een cognitief gedragstherapeutische opleiding. Dat zal dan ook het denkkader zijn van waaruit wij supervisie geven. Maar onze interesse is breed en wij gebruiken vaak verschillende technieken in therapie en dus ook in supervisie. Je hoeft geen gedragstherapeutische opleiding te volgen om baat te hebben bij deze supervisie.